fujinosekaic’s 世界史授業備忘録

世界史教員生活30年記念

単位目的 http://worldhistoryforusall.ss.ucla.edu/eras/era8.php

このユニットを修了すると、学生は次のことができるようになります:
1. Compare the goals, methods, and tactics of at least two nationalist movements in this unit.
2. Identify the various groups that participated in the movements and compare the roles of students, labor, peasants, and intellectuals in the various countries.
3. Analyze the role that violence, peaceful demonstrations, and political organizations played in nationalist movements.
4. Describe how colonial administrations, colonial educational policies, and indigenous cultural forms influenced various nationalist movements.
5. Analyze and compare how democracy, religious revival, and/or authoritarian rule emerged in the various nationalist movements.
6. Identify and compare the different visions leaders in each area had for their nation.

1.この章の少なくとも2つの民族主義運動の目標、方法、および戦術を比較する。
2.国民運動に参加した様々なグループを特定し、各国の学生、労働者、農民、知識人の役割を比較する。
3.暴力、平和的なデモ、政治組織がナショナリストの動きで果たした役割を分析する。
4.行政、植民地教育政策、および先住民族の文化的な形態は、様々な民族主義の動きに影響を与えたかのを説明。
5.民主主義、宗教的復活、および/または独裁主義の諸ルールが様々な民族主義運動にどのように現れたかを分析して比較する。
6.それぞれの地域のリーダーが自国のために持っていたさまざまなビジョンを特定して比較する。

f:id:fujinosekaic:20180503162658p:plain