fujinosekaic’s 世界史授業備忘録

世界史教員生活30年記念

② 植民地時代におけるナショナリズムと社会変化 1914 - 1950年CE

http://worldhistoryforusall.ss.ucla.edu/units/eight/landscape/08_landscape4.pdf

his unit should take approximately eight days. If time is limited the teacher may concentrate on one or two of the four case studies. Because India was the first colonial territory to achieve independence after World War II and because its freedom inspired many other nations in Asia and Africa to intensify their struggles, we recommend that teachers start with India. Alternatively, teachers may use the information in this unit for a single jigsaw lesson.
Materials required are an overhead projector, maps of colonized areas of the world, a CD player and projector, and access to the Internet.
このユニットには約8日間かかります。時間が限られている場合、先生は4つのケーススタディのうちの1つまたは2つに集中することができます。インドは第二次世界大戦後に独立を達成した最初の植民地であり、その自由が他の多くの人々に影響を与え、アジアとアフリカ諸国の闘争(の歴史をより理解すること)を強化するために、教師はインドから始めることをお勧めします。また、教師は、このユニットの情報を1回のジグソーパズルに使用することもできます。
要求される資料は、オーバーヘッドプロジェクター、世界の植民地化された地域の地図、CDプレーヤーとプロジェクター、インターネットへのアクセスです。

なぜこのユニットですか?
ユニットの目的
時間と材料
著者
歴史的文脈
ビッグ・イヤー・タイムラインのこのユニット
レッスン1:ガンジーとインドの独立
レッスン2:ベトナムは独立を求める
レッスン3:韓国の独立
レッスン4:ケニアとMau Mau
評価
このユニットと3つの重要な質問
このユニットと7つの主要テーマ
このユニットと歴史的思考の基準
リソース
国家基準と州基準との相関
他のレッスンへの概念的なリンク PDF形式の完全な教授ユニット

このランドス ケープ ユニットは政治家が使うツールとしてではなく歴史家として世界的な紛争の原因を議論する機会を学生に与えるのです。学生が練習をするのは、主な情報源、主、写真、ポスターおよびスピーチ分析のです。さらに、第二次世界大戦中に国家の軍備と作成のタイムラインと軍事技術の使用上のセカンダリ ソースデータを分析します。最後に、学生は第二次世界大戦における一般市民人口に対する航空攻撃(空襲)の結果を議論します。
This landscape unit gives students the opportunity to debate the causes of the global conflict using historians ' rather than politicians ' tools. Students will practice analyzing primary sources, mostly photographs, posters, and speeches. Moreover, students will analyze the secondary source data on national military preparedness and a timeline of the c reation and use of military technology during World War II. Finally, students will debate the consequences of aerial attacks on civilian populations during World War II.
1. 第二次世界大戦の原因として、統計データとスピーチを軍事支出とナショナリズムの役割から比較し分析します。
2. 20 世紀前半の時代区分を議論するために、第二次世界大戦の開始と終了日(開戦と終戦)に関して教科書の(表現・表記・記述)プレゼンテーションを分析します。
3. 戦時中、敵を悪魔化(悪く見せるために)するために使用した宣伝ポスターや同じような技術を比較します。
1. Analyze statistical data and speeches to compare military expenditures and the role of nationalism as causes of the Second World War.
2. Analyze textbook presentations of starting and ending dates for the Second World War to discuss periodization of the first half of the twentieth century.
3. Compare propaganda posters used by combatant countries during the war to identify similar techniques used to demonize enemies.