fujinosekaic’s 世界史授業備忘録

世界史教員生活30年記念

World History for Us All は結構辛辣で自虐的な世界史教案集by UCLAなどの先生方皆様、 世界制覇!  a comprehensive model curriculum for teaching world history in middle and high schools.

わずか数世紀前に弱く限定的な力しか持っていなかった先進工業国が、世界の制度を支配していた。しかし、19世紀には工業化が急速に進み、欧州諸国は巨大な経済力と軍事力を与えられた。 1910年までに、彼らはインドとアフリカと東南アジアの大半を支配した。日本は韓国と台湾を支配し、米国はフィリピンを支配した。その他の国々の中国、オスマン帝国中南米のいくつかの共和国などの国家は、経済的および政治的影響はこれらの先進国の覇権の1つかそれ以上の範囲内に収まっていた。更に,北米、ラテンアメリカ、シベリア、およびオーストラレーシアの一部を含む他の地域は、ヨーロッパ起源の移民によって大部分が定住された。少数派のヨーロッパの入植者が南アフリカアルジェリアを支配した。ヨーロッパの文化と科学は、進歩と理性の特徴的なヨーロッパの信仰と同様に、ヨーロッパの以外の地でも強力な影響を及ぼした。これらのアイデアは、自分たちの社会を近代化したいと考えていたエリートグループにとって特に魅力的であった。

 

f:id:fujinosekaic:20180503214653j:plain

The world system was dominated by the industrialized states of Europe, which had been weak and marginal powers just a few centuries before. In the nineteenth century, however, rapid industrialization gave European states colossal economic and military power. By 1910, they ruled India and most of Africa and Southeast Asia. Japan controlled Korea and Taiwan, and the United States held the Philippines. Other states, such as China, the Ottoman empire, and several republics of Latin America, fell within the sphere of economic and political influence of one or more of these powers. Still other regions, including North America, parts of Latin America, Siberia, and Australasia had been largely settled by immigrants of European origin. European settler minorities dominated South Africa and Algeria. European culture and science, as well as a characteristically European faith in progress and reason, also exerted a powerful influence outside Europe. Those ideas were particularly attractive to elite groups who wanted to modernize their own society.

f:id:fujinosekaic:20180503212820j:plain