- 1492年にクリストーバル・コロンがヨーロッパ人として初めてアメリカ大陸に到達した後、「発見」されたアメリカ大陸の他の部分と同様にブラジルも植民地化の脅威に晒されることになった。(ブラジル - Wikipedia>>彼らの名誉のためもあるのだが、、、だってこの2行目の文章おかしいでしょ。
- ???? 大陸到達したか?ってこと。それは違うだろ!
- しくじった=1494のは誰と誰と誰?
- 1500年にポルトガル人のペドロ・アルヴァレス・カブラルがブラジルを「発見」すると、以降ブラジルはポルトガルの植民地として他の南北アメリカ大陸とは異なった歴史を歩むことになった。南緯16度52分の地点でブラジルを発見した。
- イタリア人??なんて概念も当時はないが:フィレンツェ共和国=ロレンツォ・デ・メディチ(1449年1月1日 - 1492年4月8日)銀行で有名!またvsサン・マルコ修道院の修道士サヴォナローラ の時代だ!メディチ家はプラトン・アカデミーで「盛期ルネサンス」華開いた。一家の持病である痛風発作で苦しんでいたはず!
- 1502年にはアメリコ・ヴェスプッチが(1497年から1498年にかけてカリブ海沿岸を探検) 南緯50度まで到達
- 1502年1月にポルトガル人探検家ガスパール・デ・レモスたちがグアナバラ湾の湾口であるこの地に到達。リオデジャネイロ(1月の川)を命名。
- by a Portuguese expedition under explorer Gaspar de Lemos, captain of a ship in Pedro Álvares Cabral's fleet, or under Gonçalo Coelho.
- Among his crew was a Florentine resident in Seville, Amerigo Vespucci. On 17 August his expedition made landfall off the Brazilian coast at about 5° S. The fleet continued south, reaching Guanabara Bay (23° S) on New Year's Day 1502, naming it "Rio de Janeiro". They sailed two degrees further south (reaching modern Cananéia), before leaving Brazil on 13 February 1502. If Amerigo Vespucci`s account is to be believed, the expedition reached the latitude "South Pole elevation 52° [S]", in the coldlatitudes of present-day Patagonia, reaching inhospitable seas and shores (or islands), before turning back, but this is still a matter of controversy.Only one of the three caravels returned to Lisbon, arriving there on 7 September, 1502.この辺面倒だ!
- 赤が往路で青が復路ね。The voyage of Pedro Álvares Cabral to Brazil and Indiaでもこの意味は大きい。
- この遠征隊:第1回(50トン級の武装キャラベル船 ×2隻+補給艦 ×1隻 1487年8月、リスボンを出港)を率いたのはヴァスコ・ダ・ガマ。
- 第2回は13隻の船と約1500人から成る艦隊の船長には、バルトロメウ・ディアスがいる。ブラジル発見に立ち会うが、帰途の海難事故のため他界。ちなみにディアスは1497年のヴァスコ・ダ・ガマのインド航海に際しては、彼も水先案内人として艦隊に参加、ヴェルデ岬まで同行した。ここにはあのゴレ島がある。
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奴隷貿易の拠点として栄えた史跡=Island of Gorée
The island of Gorée lies off the coast of Senegal, opposite Dakar. From the 15th to the 19th century, it was the largest slave-trading centre on the African coast. Ruled in succession by the Portuguese, Dutch, English and French, its architecture is characterized by the contrast between the grim slave-quarters and the elegant houses of the slave traders. Today it continues to serve as a reminder of human exploitation and as a sanctuary for reconciliation.